Laat je merk nu zien!
Bouw aan je naambekendheid, merkimago, contact met je doelgroep en groei! Let’s connect.
Gewoon even bellen
of chatten?
Telefoon: 085 – 060 3396
E-mail: info@gogetsocial.nl
Instagram Threads, het alternatief van Meta voor X (voorheen Twitter), is op 14 december 2023 ook in Nederland geïntroduceerd. Met Threads deel je snelle updates met je directe netwerk. Dit nieuwe social media platform heeft erg snel aan populariteit gewonnen. Na de eerste introductie in juli 2023 waren er na een paar dagen al meer dan 100 miljoen gebruikers. We gaan dit nieuwe social media platform natuurlijk volgen en jou daar over vertellen. In deze blogpost vertellen we je wat Instagram Threads nou eigenlijk is, hoe het werkt en wat je bedrijf eraan heeft.
Threads is een op zichzelf staande app die verbonden is met je Instagram-account. Een van de kenmerken van Threads is dat je er korte berichten mee kunt delen. Daarmee wordt het ook wel gezien als een alternatief voor X (voorheen Twitter). Waar X een beperking heeft van 280 tekens, kun je op Threads maximaal 500 tekens aan tekst toevoegen aan je posts. Dit geeft je dus net wat meer ruimte om je gedachten en ervaringen te delen met je volgers.
Een post, of bericht op threads heet ook wel een thread. Het refereert aan het met elkaar verbonden zijn, aan gesprekken en discussies, vergelijkbaar met een draden in een stof.
Threads biedt je als gebruiker, hetzij privé of zakelijk, verschillende mogelijkheden. De belangrijkste functies en mogelijkheden zijn:
Om een Threads-profiel aan te maken heb je een Instagram-account nodig. Een profiel aanmaken doe je door de volgende stappen te nemen:
Threads gebruikt je Instagram profielnaam, dat blijft dus hetzelfde. Ook kun je aangeven of je je volgers en de mensen die je volgt wilt importeren. Maar je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om op Threads ook nieuwe mensen en organisaties te volgen. Volg ons Threads-account bijvoorbeeld hier! Dit biedt de mogelijkheid om je netwerk verder uit te breiden en nieuwe connecties te maken. Je feed wordt een mix van posts van mensen die je volgt en aanbevolen content.
Ok, je hebt een Threads-account aangemaakt. En dan? Laten we bekijken wat je kunt doen met de symbolen die je onderin in je scherm ziet.
Een bericht, post of thread maken doe je als volgt:
En wat kunnen zij dus ook met jouw threads doen? Wanneer je op een thread van iemand klikt, kun je met behulp van de pictogrammen onderaan elke thread:
Er zijn diverse voordelen aan het inzetten van Threads voor je organisatie. Een paar voorbeelden:
Threads integreert naadloos met Instagram, waardoor je Threads-berichten direct kunt delen op Instagram Stories. Deze cross-platform zichtbaarheid stelt je in staat om je content optimaal te verspreiden en contact te maken met een breder scala aan volgers via verschillende sociale mediakanalen.
Threads opent de deur naar een groot gebruikersbestand, waardoor je als bedrijf je bereik kunt vergroten en in contact kunt komen met een breder publiek. Dankzij de gepersonaliseerde contentalgoritmen van het platform kun je je berichten aanpassen aan de interesses en voorkeuren van potentiële klanten, waardoor de impact van je marketinginspanningen wordt gemaximaliseerd.
In je Threads-bio kun je ook de link naar jouw website delen of tools zoals WhatsApp-links gebruiken om nieuwe leads te genereren en klanten aan te moedigen een WhatsApp-gesprek met jou te beginnen.
Op Threads kun je gepersonaliseerde merkervaringen creëren door je content af te stemmen op de individuele voorkeuren van je doelgroep. Door boeiende en relevante content te delen, kun je diepere verbindingen opbouwen met jouw doelgroep en hen zelfs aanmoedigen om je te volgen op andere sociale mediakanalen, wat meer mogelijkheden biedt om merkloyaliteit te bevorderen.
Ontwikkel boeiende en beknopte berichten binnen de 500 tekens, gericht op waarde, inzichten en prikkelende ideeën. Voeg indien mogelijk hoogwaardige visuals toe, zoals foto’s en video’s, om de aandacht van je publiek te trekken en de visuele verhalende ervaring te verbeteren.
Neem actief deel aan discussies en reageer op opmerkingen op jouw berichten. Door jouw expertise te tonen, klantvragen te beantwoorden en open dialoog te bevorderen, kun je vertrouwen opbouwen en jouw merk positioneren als een thought leader binnen jouw branche.
Deel jouw Threads-bericht op Instagram Story en geef je Threads-gebruikersnaam weer op jouw Instagram-profiel om de vindbaarheid van je berichten te vergroten. Dit stelt je in staat om een breder publiek te bereiken en vergroot de kans om potentiële leads aan te trekken die geïnteresseerd zijn in jouw branche of niche.
Er zijn een paar belangrijke punten om te overwegen voordat je Threads voor jouw bedrijf gaat gebruiken:
Een start met Threads biedt je een waardevolle kans om in gesprek te raken met zowel potentiële als bestaande klanten. Uiteraard is het jouw overweging, maar het lijkt vooral voordelig te zijn om voor jouw organisatie een account aan te maken. Naast het in contact komen met (potentiële) klanten en de mogelijkheid om trends te volgen heb je nu ook een grote kans om een concurrentievoordeel te behalen en op te vallen, aangezien dit sociale platform nog groeiende is.
Ben je klaar om te starten? Ga er dan voor!
En heb je vragen of heb hulp nodig, neem dan contact met ons op via het onderstaande formulier. We helpen je graag bij het ontwikkelen perfecte Threadsberichten voor jouw organisatie. Je social media uitbesteden kan natuurlijk ook. Jouw social media succes begint hier! 👇🏼