Laat je merk nu zien!
Bouw aan je naambekendheid, merkimago, contact met je doelgroep en groei! Let’s connect.
Gewoon even bellen
of chatten?
Telefoon: 085 – 060 3396
E-mail: info@gogetsocial.nl
Opvallen op LinkedIn – Alexandra Morales, een social media-manager bij LinkedIn Ads, heeft een aantal best practices gedeeld over hoe je posts én je advertenties er op LinkedIn beter uitspringen. Dat is best een lijst, dus hier deel ik de belangrijkste punten. Een link naar het artikel van Alexandra tref je onderaan dit artikel.
Gebruikers van social media gaan graag de interactie aan. Dit gaat het makkelijkst als ze daar iets voor terugkrijgen. Biedt waardevolle content!
“Perceived value is the key to gaining attention, but received value is the key to lasting affection.”
Ga voor ‘satisfying disruption’. Gebruikers stoppen met scrollen als de een bevredigende ‘verstoring’ in hun timeline zien. Hen laten stoppen met scrollen is belangrijk. Dat doen je met boeiende, interessante tekst of afbeeldingen.
Volgens Morales:
“Disruptieve inhoud kan gedurfde of contra-intuïtieve uitspraken bevatten die de verbeelding en nieuwsgierigheid van de lezer prikkelen, of het kan oogstrelende, patroon doorbrekende beelden bevatten die opvallen in de timeline.”
Een andere manier om interactie en betrokkenheid te realiseren is het creëren van een emotionele reactie zoals steun, vreugde of geluk als reactie op zorgen, wensen en behoeften. Dat is waar de meest inspirerende content op LinkedIn uit voort komt. Probeer hierbij verhalen te creëren die vertrouwen in je merk wekken en aansluiten bij de kernwaarden van je bedrijf.
Het gebruik van de juiste visuals is heel belangrijk bij het stimuleren van interactie, aldus Morales.
“That said, you’ll want to embed larger images instead of standard thumbnails as content with larger images tend to get a 38% higher CTR. An image size of 1200 x 627 pixels is recommended.”
Ook kan je kiezen om het Instagram-formaat (vierkant of Reel) te kiezen. Daarmee blijf je ook weg van de standaard thumbnail.
Daarnaast tipt Morales ook om na te denken over hoe je beeldmateriaal er op mobiel uitziet. Gezien het gebruik van social media op mobiel zou ik hier zelfs prioriteit aan geven. Test voor het plaatsen!
Kortere koppen leiden over het algemeen tot meer betrokkenheid. Ontwikkel je een advertentie voor LinkedIn, houd de kop dan op 150 tekens of minder. Wat betreft de beschrijvende tekst; ga voor 70 tekens of minder. Wat je ook wilt zeggen, probeer het duidelijker en beknopter te doen.
Gebruikers actie laten ondernemen is belangrijker dan alles in één keer te delen in je post.
Hier ga je naar het complete artikel van Alexandra Morales.
Heb je andere vragen of wil je social media uitbesteden? 👇🏼